/site/content/sub/nl/ Pré-lancering Stichting BRUG is een feit | Stichting BRUG

Pré-lancering Stichting BRUG is een feit

gepubliceerd 16-11-2014 door Mohammed Lazaar in Evenementen 7652x bekeken

Op zondag 16 november jl. was het dan eindelijk zo ver. Na maandenlange vergaderingen, verhitte discussies, onderzoeken en cijfertjes doornemen, gesprekken voeren met belangrijke en minder belangrijke mensen was de dag aangebroken: Stichting BRUG liet voor het eerst in het openbaar van zich horen, en hoe. Alles was door de organisatie van de stichting tot in de puntjes verzorgd in Huys Voskens; de melk en dadels stonden ter verwelkoming bij binnenkomst te wachten op de eerste genodigden, beamer en laptop liepen stationair te draaien en de jonge helpertjes lieten een gastvrijheid zien die onovertroffen was.

Nu was het de vraag hoeveel gasten er zouden zijn die in de stromende regen zich richting het centrum van Tilburg zouden begeven. Een zucht van opluchting toen de eerste genodigden arriveerden op de plaats van bestemming. De opkomst overtrof uiteindelijk onze stoutste verwachtingen. De noodzaak van onze stichting werd duidelijk door iedereen gedeeld en door de verschillende sprekers extra benadrukt.

Na een interactieve vragenronde kwam er een aantal vragen die de stichting nog niet kon beantwoorden. Wel was aan het eind de boodschap duidelijk; stichting BRUG is niet het bestuur of haar leden, ook niet de vrijwilligers, maar wij allemaal. Wij zijn zowel de Marokkaanse Nederlanders als de autochtonen die uiteindelijk de brug moeten slaan naar elkaar en dat in het belang van onze jeugd; de toekomst van iedere samenleving.

Zie hier volledige foto reportage van de prelancering

door: Mohammed Lazaar, 16-11-2014