Onderwijs en educatie vormt n van de belangrijkste pijlers van Stichting BRUG. Het wegwerken van leerachterstand bij Nederlands-Marokkaanse leerlingen en ze beter voorbereiden op school en werk zijn onze voornaamste educatieve doelstellingen.

Onze programma's zullen uiteindelijk bestaan uit: huiswerkbegeleiding,schoolloopbaanbegeleiding, Citotoetstraining, examentraining en sollicitatietraining. De noodzaak hiervoor lijkt ons duidelijk; uit tal van onderzoeken door het SCP, CBS en het WDOC blijkt dat er de laatste jaren een grote inhaalslag is gemaakt door leerlingen en studenten van Marokkaanse komaf, maar dat er nog steeds veel te winnen valt. Daarnaast is het bieden van een mooi toekomstperspectief, door middel van onderwijs en educatie, een zeer belangrijk wapen om schooluitval en deviant gedrag te voorkomen.

Aangezien wij als stichting zeer recent zijn gestart en ons programma zorgvuldig en professioneel ingezet zal worden, spreekt het voor zich dat de verschillende programma's niet allen meteen ingezet kunnen worden. Naast de juiste middelen, faciliteiten, maar vooral het "binnenhalen" van de juiste mensen, met hart voor onze zaak, zal er uiteraard ook tijd gestoken worden in het daadwerkelijk samenwerken met verschillende educatieve partners. De reacties die we tot nu toe hebben mogen ontvangen zijn hoopvol en bieden steeds meer ruimte voor een daadwerkelijk en spoedig uitrollen van diverse programma's. We houden u middels deze website uiteraard op de hoogte van de meest actuele situatie.